Spis treści:
   - Rozpoczęcie roku szkolnego 2008/2009,
   - Spotkanie z mistrzem,
   - Dzień Chłopaka,
   - Dzień Edukacji Narodowej,
   - Apel Papieski,
   - Konkurs na najładniejszy różaniec,
   - Pasowanie pierwszoklasistów,
   - Pumpkin Party,
   - Konkurs Języka Angielskiego.

-Konkurs Matematyczny,

-Narodowe Święto Niepodległości,

-Pierwszaki w bibliotece szkolnej,

-Pierwszoklasiści w bibliotece Gminnej,

-Klasowe Andrzejki,

-Zawody w mini piłce siatkowej,

-Góra grosza,

- W świecie książki,

-Witamy przedszkolaków,

-Klasowa Wigilia,

- Jasełka,

- Z wizytą u przedszkolaków,

- Zabawa szkolna,

-Patronalia,

-Ferie w szkole,

- Wyniki konkursów,

-Unijny program w PSP2,

-Piękne, dzikie, niezwykłe,

-Walentynkowe niespodzianki,

-Ostatki

-Klasowe niespodzianki,

-Czytamy dzieciom,

-Dzień kobiet,

-Szkolne ogrody,

-Konkurs kroszonkarski,

-Dzień Ziemi,

-Porady dla rodziców uczniów migrujących za granicę,

-Scenariusz festynu szkolnego,

-Piknik europejski,

-Podziel się uśmiechem,

-Gratulacje,

- Wykaz podręczników na rok szkolny 2009/2010 dla klas 4-6,

- Wykaz podręczników na rok szkolny 2009/2010 dla klas 1-3

Rozpoczęcie roku szkolnego 2008/2009

       Początek roku szkolnego 2008/2009 przywitał nas wrześniowym, ciepłym słońcem. W sali gimnastycznej zebraliśmy się o godzinie dziewiątej i wysłuchaliśmy przemówienia nowej pani dyrektor mgr Renaty Kochanowskiej, która m. in. przedstawiła nam nowych nauczycieli z języka angielskiego i matematyki.




  Na pierwszoklasistów jak co roku czekały niespodzianki – rogi obfitości


Do góry

Spotkanie z mistrzem

       25 września uczniowie PSP 2 w Gogolinie mieli niebywałą okazję spotkać się i porozmawiać z wybitnym sportowcem z naszego terenu – Radosławem Kłeczkiem. Trzykrotny młodzieżowy mistrz Polski (bieg na 5000 m, 10000 m i 3000 m z przeszkodami ) i drużynowy v-ce mistrz Europy w przełajach bardzo zaciekawił opowieściami o swojej karierze licznie zgromadzonych na sali gimnastycznej uczniów klas IV – VI. Dzieci z ogromnym zainteresowaniem wysłuchiwały opowieści o początkach kariery Radka, w czasach kiedy był jeszcze uczniem gogolińskiej „Dwójki”, dotychczasowych sukcesach i planach na przyszłość. Nasz gość mówił o zmiennej pogodzie podczas mistrzostw świata w biegach górskich na Alasce, o tysiącach przebiegniętych kilometrów, o radości z odnoszonych zwycięstw, o bólu stopy, gdy trzeba było przebiec prawie całą trasę w jednym bucie i wielu innych ciekawych sytuacjach z życia sportowca. Liczne pytania zadawane przez uczniów świadczą o coraz większym zainteresowaniu bieganiem. Na koniec każdy chciał choć przez chwilę potrzymać ogromny pęk medali zdobytych przez Radka, a rozdawanie autografów zdało się nie mieć końca.




opracował Piotr Jaworek – nauczyciel wych. fizycznego

Do góry

Dzień Chłopaka

       Dnia 30 września 2008 r. swoje święto obchodzili chłopcy z klasy IV "a". Dziewczynki przygotowały kolegom miłą niespodziankę. Zostali obdarowani gumkami do gumowania, słodkościami oraz kartkami z życzeniami. Największym powodzeniem cieszyły się smoczki- lizaczki, które chłopcom od razu przypadły do gustu. Uczniowie podczas wspólnej zabawy bliżej się poznawali i miło spędzali czas.


       Z okazji Dnia Chłopca dziewczynki z klasy pierwszej przygotowały kolegom laurki i przyniosły różne słodkości. Wszyscy bawili się odgadując scenki pantomimiczne i wymyślając wesołe zagadki.


Do góry

Sprawozdanie z obchodów dnia Edukacji Narodowej w PSP nr 2 im. Kornela Makuszyńskiego w Gogolinie

       W dniu 13.10.2008 w naszej szkole odchodziliśmy Dzień Edukacji Narodowej, czyli święto wszystkich nauczycieli oraz pracowników szkoły. Uczniowie, ubrani w białe bluzki, już od rana rozdawali kwiaty oraz uśmiechy dla swoim nauczycielom. Punktualnie o godzinie 11.00 wszyscy zjawiliśmy się na sali gimnastycznej. Pani Dyrektor przywitała uczniów, nauczycieli, obecnych rodziców oraz zgromadzonych gości, wśród których byli nauczyciele, którzy w minionych latach pracowali w naszej szkole. Następnie Pani Dyrektor wręczyła Nagrody Dyrektora Szkoły, przedstawiła laureatów Nagrody Burmistrza Gogolina oraz podziękowała wszystkim pozostałym nauczycielom i pracownikom naszej szkoły za ich codzienny trud, poświęcenie i oddanie w pracy. Po części oficjalnej nastąpiła część artystyczna – apel przygotowany przez uczniów klas szóstych, Samorząd Uczniowski oraz przez opiekuna SU – Panią Magdalenę Kleinert. Wystąpiła także szkolny chórek pod opieką Pani Dyrektor – Renaty Kochanowskiej. Po zakończonym apelu wszyscy udali się do swoich klas na pozostałe lekcje.




Opiekun SU – Magdalena Kleinert

Do góry

Apel Papieski

W dniu 16 X b.r. odbył się Apel poświęcony pamięci Wielkiego Polaka- Jana Pawła II.

Szczególne okoliczności zgromadziły społeczność szkolną; nauczycieli oraz uczniów klas młodszych, a także starszych .Świętowaliśmy 30 rocznicę wyboru Karola Wojtyły na

Stolicę Piotrową.! Uczniowie klas VI przybliżyli postać Jana Pawła II-przedstawiając krótkie migawki z Jego jakże bogatego życia.! Nie zabrakło wspólnych śpiewów tak bardzo lubianych przez Ojca Świętego. Wszyscy zgromadzeni na Apelu, starsi i młodsi odśpiewali „Barkę”, „ Abba Ojcze” .Zabrzmiała też muzyka góralska tak miła Karolowi. W pogodny nastrój wprowadziły wesołe anegdoty Papieża ,przedstawione przez uczniów. Pełni zadumy,

ale i uśmiechu przez łzy, wysłuchaliśmy słów Jana Pawła II, które wypowiedział do Polaków w czasie swojej ostatniej pielgrzymki do Polski w 2002r . ,żegnając się na lotnisku w Krakowie Balicach. Choć już Go nie ma pomiędzy nami, uśmiecha się do nas z Nieba.!

Z takim przekonaniem i usposobieniem zgromadzeni na Apelu Nauczyciele i uczniowie rozeszli się do klas.

 

Do wiadomości podała : s. M. Angela Malinowska


Do góry

Konkurs na najładniejszy różaniec

 

        W miesiącu październiku dzieci zachęcone przez katechetkę wzięły udział w konkursie na najładniejszy różaniec. Uczniowie klas młodszych i starszych przygotowali bardzo ciekawe różańce .Jedne były wykonane ze sznurków, inne z płatków Nestle, jeszcze inne z grochu czy głogu. Nie zabrakło również z kasztanów i żołędzi .Powołana komisja konkursowa w składzie: p. Dorota Kłeczek, p.Jadwiga Józefów i p. Barbara Wieczorek miała nie lada problem z wyłonieniem zwycięzców.! Wszystkie różańce były naprawdę ładne.! Na szczególne uznanie zasłużyli uczniowie z klasy II a, którzy prawie wszyscy wzięli udział w konkursie .!Spośród ponad 30 zaprezentowanych różańców, wyłoniono następujących wykonawców- zwycięzców :I miejsce uzyskał uczeń klasy 5a- Andrzej Fajlert. II miejsce zajęły uczennice kl. II a- Paulina Walaszczyk i Wiktoria Szymczak .Danielowi Stosiek, uczniowi klasy II a i Agacie Buszke, uczennicy klasy IV a przyznano III miejsce.
        Gratulujemy zwycięzcom oraz wszystkim uczestnikom konkursu.! Nagrodzeni uczniowie otrzymali nagrody główne, a pozostali wykonawcy t małe upominki Wszystkie różańce wykonane przez naszych uczniów można podziwiać
do połowy Listopada na wystawie znajdującej się w naszym parafialnym , gogolińskim kościele.

 

Do wiadomości podała : s. M. Angela Malinowska

Do góry

Pasowanie pierwszoklasistów

 

        31 października 2008r odbyło się w naszej szkole pasowanie pierwszoklasistów na uczniów. Na początku pani Dyrektor przywitała zaproszonych gości, dzieci oraz ich rodziców.
        Nasi najmłodsi koledzy starannie przygotowywali się do tej uroczystości. Zanim jednak nastąpił ten ważny moment musieli zaprezentować
wszystkim zebranym, czego już się nauczyli. Otrzymali zatem kilka zadań do wykonania, a publiczność nagradzała wszystkich gromkimi brawami.
        Dowiedzieliśmy się, że dzieci potrafią pięknie śpiewać
przy akompaniamencie instrumentów muzycznych, znają swoją Ojczyznę, wiedzą, jak bezpiecznie przejść przez jezdnię. W kilku inscenizacjach pierwszoklasiści pokazali, że dbają o porządek, tylko czasami diabełek narobi bałaganu, ale za to są wrażliwi na potrzeby innych, a w klasie panuje przyjaźń. Uczennice udowodniły, że potrafią również pięknie malować i na tablicy pojawił się kolorowy rysunek. Po dwóch miesiącach nauki dzieci pochwaliły się znajomością zasad pisowni i ortografii. Usłyszeliśmy również wierszyk i kilka piosenek w języku niemieckim.
        Popisy naszych pierwszoklasistów urozmaicił występ zespołu muzycznego. Publiczność
zgodnie orzekła, że dzieci zasługują na miano uczniów naszej szkoły, więc pani Dyrektor odczytała akt ślubowania i uroczyście pasowała każdego ucznia z osobna na pełnoprawnego członka naszej społeczności szkolnej. Dzieci otrzymały dyplomy i drobne upominki.
        A oto nazwiska nowych kolegów i koleżanek:

        Filia w Gorażdżach:
             
Cichanowski Marek
              Góra Sebastian
              Jońca Alicja
              Konieczko Julia
              Konieczko Justyna
              Krychowski Mateusz
              Łośniak Maciej
              Mateja Katarzyna
              Prorok Grzegorz
              Wosnitza Adrianna

        PSP nr 2:
              Bajrak Szymon
              Bartosiewicz Dominika
              Bieńczak Wiktoria
              Gifuni Emanuel
              Grochla Damian
              Harmansa Michał
              Harmansa Paweł
              Janik Wiktoria
              Jelito Paulina
              Kowolik Karolina
              Mager Marcin
              Malik Marsel
              Mazur Maja
              Mazurek Katarzyna
              Pop Selina
              Prusiński Damian
              Sanocka Nikola
              Skrzynkowski Kacper
              Smolorz Dawid
              Watola Marlena
              Zelent Julia
              Zimmermann Carmen

        Na zakończenie uroczystości uczniowie klasy trzeciej zaśpiewali pierwszoklasistom piosenkę, a następnie wszyscy ustawili się do pamiątkowego zdjęcia.
        Na dzieci, ich rodziców i gości czekała kawiarenka z napojami, ciastem i kanapkami. Uroczystość
przebiegła w miłej atmosferze, a nauczyciele życzą nowo mianowanym uczniom uśmiechu i samych sukcesów w szkole.

Opracowała Barbara Wieczorek

Do góry

Pumpkin Party

 

        Dnia 31.10.2008 w naszej szkole odbyło się Pumpkin Party – gry i zabawy z dynią w tle. Impreza została przygotowana przez nauczycieli klas 4 – 6, którym pomagali uczniowie.
        Zabawa rozpoczęła się o godzinie 11 konkursem na najlepszy i najciekawszy strój. Uczniowie przebrani za czarownice, księżniczki, potwory oraz kościotrupy przechadzali się w rytm muzyki na specjalnie przygotowanym dla nich wybiegu. W konkursie zwyciężyła Agnieszka Mandolla – uczennica klasy 6a, która własnoręcznie wykonała strój kościotrupa.
        Kolejnym konkursem była zabawa pt. „przejście pod kijem samobijem”. Uczniowie klasy 4a, wraz z panią Kariną Cebulą - Gajowy wykonali bardzo starannie ‘kija samobija’. Reprezentant każdej klasy musiał przejść
pod ‘kijem samobijem’ i nie mógł dotknąć kija ciałem. Po kilku rundach udało się wyłonić zwycięzcę – Marcina Śnieżka z klasy 6b.
        Następna konkurencja odbyła się pod tajemniczą nazwą – „rzut duchem”. Uczniowie rzucali piłeczkami, które przypominały duchy do specjalnych pojemników przygotowanych przez klasę 4b i Panią Galynę Stankievych. Każdy rzut nagradzany był punktami.Po 3 rundach najwięcej punktów zdobył Dominik Najmoła z klasy 5b.
        Kolejnym tajemniczą konkurencja był „soczek-smoczek”. Konkurencję tą przygotowała Pani Katarzyna Soróbka wraz z klasą 6a. Zadaniem uczniów było wypicie pokaźnego kubka pełnego soku z cytryny! Nie mogli przy tym się krzywic ani pluć
. Bezapelacyjnym zwycięzcą tej konkurencji został Daniel Bekiesz z klasy 6a.
        Następny konkurs, który również zaciekawił uczniów, były „dyndające jabłka”. Przygotowany przez Panią Bernadetę Konieczna konkurs polegał na współpracy w parach. Jedna osoba trzymała zawieszone na sznurku jabłko a druga osoba musiała to jabłko zjeść
ale bez pomocy rąk. W konkursie zwyciężyła Marlena Hoffman z klasy 6b.
        „Znikający klucz” – to nazwa następnej konkurencji przygotowanej przez Panią Magdalenę Kleinert i uczniów klasy 6b. Reprezentanci każdej z klas musieli trafić
magicznym kluczem, przywiązanym do paska od spodni, do specjalnych pojemników. Zabawa ta przysporzyła nam dużo śmiechu. Trafienie kluczykiem do pojemnika wcale nie było takie łatwe!
        Ponadto, nasi uczniowie świetnie bawili się w konkurencji „znikające krzesła”. Dwóch uczniów z każdej klasy krążyło w rytmie muzyki wokół 11 krzeseł ustawionych w koło. Gdy muzyka przestawała grac zadaniem uczniów było znalezienie dla siebie wolnego krzesła. Po każdej rundzie zabierano jedno krzesło. Konkurencja trwała aż do momentu wyłonienia zwycięzcy.
        Ostatnim i jednocześnie najoryginalniejszym konkursem był „krzyk rozpaczy”. Reprezentanci każdej z klas zmierzyli się ze sobą wydając najstraszniejsze i wywołujące ciarki na plecach okrzyki! Zwycięzcą w tej kategorii została Angelika Iwaniuk z klasy 6b, której krzyk uciszył wszystkich zgromadzonych.
        Każdy zwycięzca danej kategorii został nagrodzony dyplomem oraz nagrodą książkową. Wszyscy mamy nadzieję, że Pumpkin Party uda nam się powtórzyć
za rok – w jeszcze bardziej „przerażającej” scenerii ;)

 

opiekun SU – Magdalena Kleinert

Do góry

 

Konkurs Języka Angielskiego

 

        Dnia 5.11.2008 w naszej szkole odbył się konkurs z jezyka angielskiego zorganizowany przez Pania Magdalene Kleinert. Konkurs ten odbył się pod patronatem organizacji – Olimpus, która organizuje w szkołach konkursy z niemalże wszystkich przedmiotów.
        Punktualnie o godzinie 9:00 wszyscy uczestnicy zebrali się w sali 19 i przystapili do rozwiązywanie zadań. W czasie godziny rozwiązywali zadania związane z rozumieniem tekstu czytanego, z rozumieniem słownictwa oraz gramatyką – czyli był to dla nich świetny trening przed zbliżającym się szkolnym etapem wojewódzkiego konkursu z języka angielskiego, który odbędzie się już 13 listopada! Niestety, zgodnie z zapewnieniami organizatora, uczniowie muszą poczekac na wyniki aż do końca grudnia ale ich cierpliwośc zostanie nagrodzona, gdyż wszyscy uczestnicy otrzymają dyplomy uczestnictwa a laureaci pierwszych trzech miejsc – cenne nagrody!
I wish you good luck!!!

 

opiekun SU – Magdalena Kleinert

Do góry

Konkurs Matematyczny

Dnia 6 listopada 2008 r. odbyły się szkolne eliminacje Wojewódzkiego Konkursu Matematycznego, zorganizowane przez panią Karinę Cebula-Gajowy oraz panią Ewę Gorek. W konkursie brało udział 29 uczestników z klas IV-VI. Uczniowie podczas rozwiązywania zadań musieli wykazać się znajomością arytmetyki i geometrii. Karolina Gabor i Dawid Harmansa uzyskali największą ilość punktów i tym samym zakwalifikowali się do gminnego etapu tego konkursu. Laureatom serdecznie gratuluję!

                                                                                                             opracowała  Karina Cebula-Gajowy

 

Obchody 90 rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości w PSP nr 2 w Gogolinie

 

Dzisiaj wielka jest rocznica –

jedenasty listopada!

Tym, co zmarli za Ojczyznę,

hołd wdzięczności Polska składa.

Więc o przyszłość walczmy razem

pod sztandarem z Orłem Białym,

tylko pracą i nauką

przysporzymy Polsce chwały.”

L. Wiszniewski

W czwartek 6 listopada społeczność uczniowska PSP nr 2 w Gogolinie uczestniczyła w apelu przygotowanym przez klasę 5 b.

Uczniowie przyjmując na siebie role zaborców: Rosji, Austrii i Prus w obrazowy sposób przedstawili dzieje narodu polskiego od pierwszego rozbioru Polski (1772) do dnia, w którym Polska po 123 latach niewoli odzyskała niepodległość (11listopada 1918). Przypomnieli oni również waleczną postawę Polaków, którzy nie pogodzili się z utratą niepodległości, uczestnicząc w narodowych powstaniach: w powstaniu listopadowym (1830) i powstaniu styczniowym (1863). Mimo porażek Polacy nie poddawali się. Wciąż z niegasnącą nadzieją dążyli do odzyskanie niepodległości, walcząc i ginąc na frontach całego świata (podczas I Wojny Światowej). Ich krew nie została przelana na darmo.

W dniu 11 listopada 1918 r. Polska odzyskała upragnioną niepodległość.

Apel uświetniły pieśni patriotyczne w wykonaniu chóru szkolnego, przygotowanego przez panią dyrektor Renatę Kochanowską.

Galeria- zdjęcie1

(oprac. B. Konieczna)

Do góry

 

Pierwszaki w bibliotece szkolnej

Dnia 25 listopada br. biblioteka szkolna w Publicznej Szkole Podstawowej nr 2 w Gogolinie gościła w swoich skromnych progach uczniów klasy pierwszej. Bibliotekarka zapoznała dzieci z obowiązującym regulaminem, omawiając wspólnie z uczniami każdy jego punkt. Pierwszaki zaskoczyły znajomością zasad korzystania z bibliotecznych zbiorów oraz szacunkiem dla książki i słowa pisanego. „Kornelowcy" poznali też miejsca, do których w bibliotece mogą zaglądnąć, by znaleźć dla siebie ciekawą historię, czy otrzymać do przeglądnięcia album z kolorowymi zdjęciami. Dzieci udzielały się bardzo w trakcie lekcji: odpowiadały na zadawane przez bibliotekarkę i wychowawczynię klasy pierwszej pytania dotyczące książek i pracy biblioteki, co więcej, odpowiadały bardzo trafnie i mądrze. Chwaliły się też swoimi „przygodami" z książką: mówiły o tym, jak naprawiały zniszczone woluminy, skarżyły się na potargane i popisane kartki, wypadające strony. Poznały też sposoby dbania o książkę i fachową naprawę introligatorską, oglądając pozycje, które zostały profesjonalnie naprawione i oprawione przez introligatora.

Najwięcej emocji wywołał czytany przez bibliotekarkę wierszyk J. Huszczy pt. „Skarga książki", do którego, po jego wysłuchaniu, dzieci wymyślały własny tytuł, próbując odgadnąć też i ten właściwy.

Na zakończenie spotkania wszystkie maluchy zostały pasowane na czytelnika. Chórem powtarzały za bibliotekarką słowa swoistej „przysięgi", po czym każde z nich otrzymało pamiątkowe dyplomy. Pani wychowawczyni wręczono „Zasady zachowania w bibliotece", które to, wisząc w klasie, na gazetce, będą przypominały dzieciom, jak należy zachowywać się podczas każdej wizyty w bibliotece. Po lekcji bibliotecznej, pierwszoklasiści wypożyczyli książki. Niektórzy z nich robili to po raz pierwszy, inni już mieli na swym koncie wcześniejsze wypożyczenia. Lekcja zachęciła ich do częstszego odwiedzania biblioteki szkolnej i czytania, bądź oglądania ilustracji, pokazując, iż królestwo książek wcale nie jest takie straszne i obce, jakby się na pierwszy rzut oka wydawało.

Galeria- zdjęcie1, zdjęcie2

opracowała Beata Mokiejewska-Rogasik

do góry

PIERWSZOKLASIŚCI   W   BIBLIOTECE

 

                Czytając dzieciom rozwijamy zainteresowanie książką, która otwiera drzwi do świata wiedzy i fantazji, zaspokaja ciekawość, wzbogaca słownictwo, ćwiczy pamięć i wyobraźnię. Piękne, mądre książki wyrabiają w dziecku nawyk czytania, który pozostaje na całe życie.

                27 listopada uczniowie klasy pierwszej w ramach akcji „Cała Polska czyta dzieciom” odwiedzili Gminną Bibliotekę Publiczną. Pani pracująca w wypożyczalni książek  opowiedziała o zgromadzonych tam zbiorach, wyjaśniła, w jaki sposób można je wypożyczyć  oraz  przeczytała kilka zabawnych opowiadań.  Ponieważ niektóre fragmenty rozśmieszyły dzieci „do łez”, poprosiły panią bibliotekarkę o ponowne ich odczytanie. 

               Na zakończenie spotkania uczniowie wykonali prace plastyczne związane z tematyką usłyszanych opowiadań, które po powrocie do szkoły postanowili zawiesić na gazetce klasowej.

 

opracowała       Barbara Wieczorek

do góry

KLASOWE   ANDRZEJKI

                    28 listopada pierwszoklasiści przygotowali klasowe Andrzejki. Były wróżby, poczęstunek, tańce i śpiew. Najpierw dziewczynki i chłopcy odczytywali z serduszek imiona przyszłych żon i mężów, a następnie prawe buty wędrowały od ściany do drzwi i dobrane w ten sposób pary tańczyły walczyka śpiewanego przez całą klasę. W poniedziałek dzieci przyniosły figurki z wosku ulanego przez dziurkę od klucza i wspólnie próbowały odgadnąć, co też ich czeka w przyszłości. Każdy widział coś innego, ale wszyscy dobrze się bawili.

Gminne zawody w mini piłce siatkowej dziewcząt i chłopców

 

W dniu 5 grudnia sportowej w naszej szkole odbyły się gminne zawody w mini piłce siatkowej dziewcząt i chłopców.

Do zawodów zgłosiły się cztery zespoły chłopców i cztery dziewcząt. Po oficjalnym otwarciu turnieju, w sportowej atmosferze przystąpiono do rywalizacji. Mecze odbywały się systemem „każdy z każdym” – do dwóch wygranych setów.

Wyniki meczy i klasyfikacja końcowa turnieju:

Chłopcy:

Kamień Śl. – Malnia 2-1

PSP 2 Gogolin – PSP 3 Gogolin 2-0

Kamień Śl. - PSP 3 Gogolin 0-2

PSP 2 Gogolin – Malnia 2-1

PSP 3 Gogolin - Malnia 2-0

Kamień Śl. - PSP 2 Gogolin 0-2

I miejsce – PSP 2 Gogolin

II miejsce – PSP 3 Gogolin

III miejsce – PSP Kamień Śl.

IV miejsce – PSP Malnia

Zwycięski zespół wystąpił w składzie: Arkadiusz Żołeński, Patryk Milczak, Bartłomiej Sowada, Sławomir Mazurek, Dawid Dyguda, Paweł Bomba, Przemysław Grzyb, Wojciech Biela, Damian Tylicki, Dominik Najmoła.

Dziewczęta:

PSP 2 Gogolin - PSP 3 Gogolin 2-0

Kamień Śl. – Malnia 2-0

PSP 2 Gogolin – Malnia 2-0

PSP 3 Gogolin - Kamień Śl. 1-2

PSP 2 Gogolin - Kamień Śl. 2-0

PSP 3 Gogolin – Malnia 2-1

I miejsce – PSP 2 Gogolin

II miejsce – PSP Kamień Śl.

III miejsce –PSP 3 Gogolin

IV miejsce – PSP Malnia

Zwycięski zespół wystąpił w składzie: Iwona Harmansa, Monika Nowotny, Karolina Gabor, Agniszka Mandolla, Katarzyna Failert, Patrycja Gołębiowska, Sylwia Wyszka, Natalia Klimek, Jessica Wyszka, Magdalena Wnuk.

Zarówno w kategorii chłopców jak i dziewcząt do zawodów powiatowych awansowała reprezentacja PSP 2 Gogolin.

Galeria- zdjęcie1

 

 

mgr Piotr Jaworek

do góry

GÓRA GROSZA

 

W DNIACH 24 LISTOPADA – 5 GRUDNIA 2008 NASZA SZKOŁA ZBIERAŁA ‘GÓRĘ GROSZA’. AKCJA TA, ORGANIZOWANA PRZEZ TOWARZYSTWO NASZ DOM, CIESZYŁA SIĘ DUZYM ZAINTERSOWANIEM WŚRÓD UCZNIÓW.

W KATEGORII KLAS I – III ZWYCIĘŻYŁA KLASA IIB A W KATEGORII KLAS IV – VI WYGRAŁA KLASA VIB.

KWOTA UZBIERANA PRZEZ NASZĄ SZKOŁĘ:

1 gr. – 2233 monety

2 gr. – 1641 monet

5 gr. – 916 monet

10 gr. – 283 monety

20 gr. – 178 monet

50 gr. – 16 monet

5 zł. – 1 moneta

RAZEM UZBIERALISMY AŻ 172, 85 zł. !!!!!!!!!!!!!

POMÓŻMY DZIECIOM W KONGO!!!

POD TAKI HASŁEM W NASZEJ SZKOLE PRZEPROWADZANA JEST ZBIÓRKA PIENIĘDZY NA AKCJĘ ORGANIZOWANĄ PRZEZ UNICEF.

KWOTA, KTÓRĄ UZBIERAMY PRZEZNACZONA ZOSTANIE NA ZAKUP ‘PLUMPY NUT’ – SPECJALNYCH SZCZEPIONEK ODŻYWCZYCH DLA NAJUBOŻSZYCH DZIECI.

W Demokratycznej Republice Konga trwa obecnie największy kryzys humanitarny od czasu II wojny światowej. Co minutę jedno dziecko umiera z powodu głodu i chorób, którym umiemy zapobiegać. Razem z Ambasadorami Dobrej Woli, Panią Małgorzatą Foremniak i Panem Arturem Żmijewskim UNICEF Polska apeluje o pomoc.

 

 

Kongo mogłoby być rajem na ziemi dzięki żyznym glebom, dobremu klimatowi i widokom zapierającym dech w piersiach. Malownicze zielone wzgórza, a u ich stóp - szmaragdowe jeziora. Tymczasem w ciągu ostatnich lat zginęło tu ponad pięć milionów osób.

Dwie wojny, ciągłe pomniejsze konflikty i brak stabilizacji sprawiają, że skala nieszczęść spotykających mieszkańców tego kraju, jest nieporównywalna z jakimkolwiek innym miejscem na świecie. Każdego dnia przybywa nowych ofiar przemocy, głodu i chorób. Zniszczone zostały wioski, targowiska, nie ma szpitali, a rozgrabione szkoły świecą pustkami. Mimo oficjalnego pokoju, nadal tysiące rodzin ucieka przed krwawymi atakami rebeliantów.

Najbardziej dramatyczna jest sytuacja dzieci. Co roku umiera pół miliona dzieci poniżej 5 roku życia. Paradoksalnie większość
z nich ginie nie w wyniku walk, ale na skutek niedożywienia i chorób, na które znamy lekarstwa. Są tak osłabione, że nie mają szansy wygrać z żadną infekcją. Padają ofiarą malarii, biegunki, gruźlicy, czy odry, które przy braku dostępu do podstawowej opieki medycznej, leków i wykwalifikowanego personelu są zabójcze.


C UNICEF/Julien Harneis 

Codziennie dzieci stykają się z przemocą, gwałtami i śmiercią co powoduje nieodwracalne zmiany w ich psychice. Są siłą wcielane do wojska lub zmuszane do niewolniczej pracy. Prawie połowa dzieci nie chodzi do szkoły, z czego większość to dziewczynki.

(źródło: http://www.unicef.pl/2821.htm)

OKAŻ SERCE – KAŻDY GROSZ MA ZNACZENIE!!!

 

do góry

W  świecie książki

 

                 17 grudnia uczniowie klasy pierwszej słuchali opowieści wigilijnych czytanych przez panią z biblioteki  dziecięcej w Krapkowicach. Pani bibliotekarka w przebraniu gwiazdki opowiedziała dzieciom o tradycjach i zwyczajach bożonarodzeniowych.  Były również świąteczne kolorowanki, które upiększyły naszą klasę.

Galeria - zdjęcie

 

 

Witamy   przedszkolaków

                18 grudnia do naszej szkoły zawitały przedszkolaki zaproszone przez uczniów klasy pierwszej, którzy opowiedzieli swoim młodszym kolegom o tym, co najbardziej im się tu podoba. Dzieci zwiedziły szkołę i poznały kilku nauczycieli. Wykazały się też sporymi umiejętnościami. Spotkanie upłynęło w miłej atmosferze i mamy nadzieję, że przedszkolacy będą nas często odwiedzać.

 do góry

Klasowa Wigilia

 

                19 grudnia w klasie pierwszej zorganizowaliśmy klasową Wigilię. Podzieliliśmy się opłatkiem składając sobie życzenia. Dzieci śpiewały kolędy i słuchały wigilijnych opowiadań, a  potem narysowały świąteczną ilustrację. Częstowaliśmy się ciasteczkami i  obejrzeliśmy szkolne jasełka.

 

JASEŁKA BOŻONARODZENIOWE W PSP NR 2 W GOGOLINIE

W dniach 17 i 18 grudnia 2008r. w sali gimnastycznej PSP nr2 w Gogolinie odbyły się jasełka bożonarodzeniowe, które przygotowali: uczniowie klasy

IIa i klasy IIIa w języku polskim pod kierunkiem siostry Angeli, pani Marioli Jendrusch i pani Doroty Kłeczek, chór szkolny pod opieką pani Dyrektor

Renaty Kochanowskiej, uczniowie klas IV-VI w języku angielskim pod kierunkiem pani Galyny Stankevych i w języku niemieckim pod opieką pani Bernadety

Koniecznej. Pierwszego dnia na jasełka przybyli: Burmistrz Gogolina - pan Joachim Wojtala, ks. A. Sydor, ks. J. Skowronek, Dyrekcja PSP nr2 w Gogolinie i

rodzice uczniów tejże szkoły. Drugiego dnia przedstawienie obejrzeli uczniowie klas I-VI, nauczyciele, pracownicy szkoły i Dyrektor Gminnego Zarządu

Oświaty w Gogolinie - pan Julian Kuklewski. Dzięki uczestnictwu tak wieku osób, w naszej szkole można było poczuć ciepłą, miłą i rodzinną

atmosferę zbliżających się Świąt Bożego Narodzenia. Uczniowie klas IIa i IIIa przygotowali wspaniałe przedstawienie składające się z trzech scen. Scena

I ukazywała przyszłość(schyłek XXI w.), którą czeka ludzkość, gdy na świecie nie będzie miłości. Kolejna scena przedstawiała Boże

Narodzenie - narodziny Jezusa w stajence. Natomiast w ostatniej scenie można było zobaczyć jak obchodzone są święta w XX wieku (rodzinną atmosferę i św.

Mikołaja) i usłyszeć życzenia dzieci. Całość spektaklu była przeplatana kolędami oraz zimowymi piosenkami świątecznymi w wykonaniu naszej

utalentowanej siostry Angeli i chóru szkolnego oraz nagraniami z płyt. Uczniowie młodszej grupy wiekowej okazali się wspaniałymi aktorami, gdyż

potrafili utożsamić się z bohaterami powierzonych im ról. Wspaniały klimat Świąt Bożego Narodzenia, podkreślały piękne dekoracje, stroje i scena,

którą oświetlały tylko dwa małe reflektory. Później ze swoim przedstawieniem wystąpili uczniowie klas IV-VI w języku angielskim i języku niemieckim.

Dzieci tej grupy wiekowej również pięknie grały swoje role. Wykazały się też doskonałą znajomością języków obcych. Po jasełkach

(17.12.2008r.), głos zabrali pani Dyrektor Renata Kochanowska i pan Burmistrz Joachim Wojtala, nawiązując do treści jasełek i składając życzenia świąteczne.

Pan Burmistrz był tak zachwycony, że zaprosił naszych aktorów z opiekunami do PSP nr 3 w Gogolinie, aby tam wystąpili ze swoimi jasełkami w dniu

4.01.2009r. w hali sportowej. 18 grudnia po występach uczniów Dyrektor Szkoły i Dyrektor GZO w Gogolinie zabrali głos, życząc wszystkim zdrowych,

wesołych świąt i bezpiecznych ferii.

Opracowała mgr Mariola Jendrusch.

Z   WIZYTĄ   W   PRZEDSZKOLU

 

              8 stycznia uczniowie klasy pierwszej i drugiej zostali zaproszeni do zaprzyjaźnionego przedszkola nr3  na Jasełka. Podziwialiśmy piękną scenografię i stroje dzieci. Przedszkolacy wspaniale odegrali swoje role, ale najbardziej podobały nam się  Aniołki, które zatańczyły piękny taniec dla Dzieciątka.

do góry

BAL KARNAWAŁOWY

PUBLICZNEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 2 W GOGOLINIE

 

„Prawdziwej wdzięczności

nie można wyrazić słowami”

 

Czas karnawału to czas zabaw, radości, spotkań z przyjaciółmi. Bawią się wszyscy i wszędzie. Podążając tanecznym krokiem, w dniu 10 stycznia 2009 r., Rada Rodziców, Dyrekcja i Grono Pedagogiczne PSP nr 2 w Gogolinie zorganizowali coroczny bal karnawałowy w Centrum Konferencyjnym w pobliskich Górażdżach. Uroczystość rozpoczęła Pani Dyrektor Renata Kochanowska życząc wszystkim szampańskiej zabawy. Fantastyczne chwile umilał zebranym gościom prowadzący zabawę wodzirej Pan Janusz Stepek. Wszyscy bawili się przednio, zaś gdy wybiła północ odbyła się licytacja obrazów i kosza obfitości ze słodką niespodzianką w środku i innych wartościowych rzeczy. Wystawione obrazy zostały namalowane przez Pana Joachima Stieblera i Panią Dorotę Kłeczek - pracowników naszej szkoły. Licytacja przebiegała w bardzo gorącej i miłej atmosferze, uzyskane kwoty znacznie przewyższyły nasze oczekiwania. Konto Rady Rodziców zasiliły także wpływy ze sprzedaży kotylionów i czekolad, które kupowali panowie swoim partnerkom podczas walca czekoladowego. Kolejnym ekscytującym punktem karnawałowego wieczoru był konkurs karaoke, który cieszył się dużą popularnością. Odbył się również wybór króla i królowej balu oraz konkurs tańca „Gorąca Hiszpanka”. Zabawa trwała do białego rana. Wszystko to było możliwe dzięki naszym hojnym sponsorom, którym należą się szczególne podziękowania i wyrazy szacunku.

Koryna Konopka

do góry

PATRONALIA W DWÓJCE

 

16 stycznia obchodziliśmy Dzień Patrona Szkoły. Jak co roku, uczniowie przygotowywali się do tej uroczystości poznając życie i twórczość Kornela Makuszyńskiego oraz wykonując prace plastyczno – literackie, technikami Celestyna Freinet`a, „Podróż w krainę książek Kornela Makuszyńskiego”. Apel zainicjowało pojawienie się na scenie   uczniów w strojach bohaterów literackich patrona naszej szkoły. Inscenizacja przygotowana została pod kierunkiem p. Izabeli Bieńczak. Następnie pani Dorota Kłeczek wręczyła nagrody zwycięzcom konkursu plastycznego i każde z  dzieci  zaprezentować mogło swoje artystyczne talenty. Okazało się, że nasi uczniowie skrywają ich wiele. Potrafią: grać na gitarze, świetnie kręcić hula-hopem, tańczyć , prezentować  walki wschodu i śpiewać. Wszystkie popisy i pierwsze lokaty w konkursach  nagradzane były brawami i słodkimi upominkami.

Po występach nastąpił moment, na który wszyscy czekali z niecierpliwością. Klasy 4-6 bawiły się na dyskotece, a ich młodsze koleżanki i koledzy pląsali na balu przebierańców, wspaniale prezentując się w swoich strojach. W barwnym korowodzie przemierzały salę gimnastyczną królewny, Indianki, małe myszki, tygrysy, rycerze, muszkieterowie, a nawet mumia. Jury miało nie lada problem z wyłonieniem zwycięzców w konkursie na najciekawszy strój, gdyż wszystkie dzieci wyglądały uroczo. Na zakończenie wszyscy odtańczyli  „Makarenę” i udali się do domów na dwutygodniowe ferie.

Wszystkim pracownikom i uczniom życzymy bezpiecznego i miłego wypoczynku

do góry

FERIE ZIMOWE – „BIAŁA ZIMA”

 

Zajęcia sportowo-rekreacyjne w Publicznej Szkole Podstawowej nr 2 w Gogolinie z filią w Górażdżach w dniach 19.01.2009 – 23.01.2009

 

 

DATA GODZ.

ZAJĘCIA

OPIEKUNOWIE

19.01.2009 9.00-11.00

 

11.00-13.00

·1 Konkurs plastyczno-literacki „Bezpieczne ferie”.

·2 Rozgrywki w gry planszowe.

·3 Rozgrywki sportowe: piłka nożna, siatkówka.

mgr Magdalena Lazarowska

mgr Karina Cebula-Gajowy

20.01.2009 9.00-11.00

 

11.00-13.00

·1 Rozgrywki: Mistrz Rumikuba”

·2 Rozwiązywanie krzyżówek, rebusów, zagadek.

·3 Rozgrywki w tenisa stołowego.

·4 Gry i zabawy ze skakanką.

mgr Magdalena Lazarowska

mgr Karina Cebula-Gajowy

8.00-10.30

·1 Basen (wyjazd o godz. 7.45 spod PSP nr 2 w Gogolinie, powrót ok. godz. 10.30)

9.00-10.30

11.00-13.00

·2 Zajęcia na hali sportowej: koszykówka, piłka ręczna.

·3 Jeden z dziesięciu – konkurs wiedzy.

·4 Mój przyjaciel – malujemy farbami.

8.00 – 10.30

 

·1 Basen (wyjazd o godz. 7.45 spod PSP nr 2 w Gogolinie, powrót ok. godz. 10.30)

9.00-10.30

10.30-12.00

·2 Gry i zabawy sportowe – skakanka, gry zespołowe, tenis stołowy.

·3 Zajęcia świetlicowe: wspólne śpiewanie piosenek, gry edukacyjne, ekranizacja wybranej lektury.

7.30-11.30

·5 Zawody pływackie na basenie.

(wyjście spod PSP2 o godz. 7.20)

9.00-13.00

·6 Głośne czytanie bajek i baśni.

·7 Prace plastyczne na temat przeczytanych utworów.

·8 Zabawy sportowe (mecz piłki nożnej, dwa ognie, tory przeszkód).

do góry

Wyniki konkursów

Wspaniałe wyniki osiągnęli uczniowie naszej szkoły w konkursach przedmiotowych na etapie gminnym.

I miejsce w Wojewódzkim Konkursie Języka Niemieckiego zajął uczeń klasy Va, KAROL GABOR, a na IV miejscu (na 17 uczestników) uplasowała się MONIKA

NOWOTNY z kl. VIa.

Świetną znajomością języka angielskiego wykazali się KAROLINA GABOR i DOMINIK PRZYBYŁA, którzy ,,zagarnęli" dla siebie dwa czołowe (I i II)

miejsca w gminie, w Wojewódzkim Konkursie Języka Angielskiego.

Nie dała szans swym rówieśnikom MONIKA NOWOTNY bo z wiadomości na temat języka polskiego okazała się najlepsza. Na III miejscu w tym samym

konkursie znalazła się KAROLINA GABOR.

I miejsce w Wojewódzkim Konkursie Przyrodniczym i udział w finale wojewódzkim zapewniła sobie .....KAROLINA GABOR! II miejsce wywalczyła KAROLINA KONIECZKO.

Do następnego etapu Diecezjalnego Konkursu Wiedzy Religijnej ,,ŻAK 2009" przystąpią też MONIKA NOWOTNY i WOJCIECH LEDWIG. Gratulacje należą się

również DAWIDOWI HARMANSIE oraz KAROLINIE GABOR za 7 i 8 lokatę w Wojewódzkim Konkursie Matematycznym.

Jak widać nie brakuje w naszej szkole wybitnie uzdolnionych uczniów. Wszystkim im oraz nauczycielom i rodzicom, którzy motywują i przygotowują

konkursowiczów do podjęcia dodatkowego wysiłku, serdecznie dziękujemy, gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów

do góry

Sprawozdanie z realizacji projektu: „Gmina Gogolin: Inwestycja w edukację- dobry pomysł na długie lata”

W pierwszym semestrze roku szkolnego 2008/09 nauczycieli PSP nr 2 w Gogolinie realizowali następujące zadania:

Karina Cebula-Gajowy realizowała zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z matematyki z klasach 4a, 4b i 6b, każda klasa stanowił oddzielną grupę. Pracowano nad zadaniami z treścią, geometrią, obliczeniami. Wyniki testu przeprowadzonego na początku i końcu zajęć świadczą ogólnie o minimalnej poprawie umiejętności matematycznych uczniów.

Konieczna Bernadeta w ramach projektu prowadzi zajęcia wyrównawcze z języka niemieckiego. Celem zajęć jest utrwalanie i rozwijanie sprawności językowych uczniów, poszerzanie zasobu słownictwa, umiejętności formułowania zdań w wypowiedziach, kształcenie prawidłowej artykulacji oraz rozwijanie zainteresowań językowych uczniów i pozytywnej motywacji do nauki języków obcych. Uczniowie uczyli się zadawać pytania dotyczące wykonywanych czynności, zadawać pytania o czas zegarowy i odpowiadać na nie. Nauczyli się określać towary, które chcieliby kupić oraz pytać o cenę, utrwalono liczebniki do 100.

Aurelia Polywka prowadziła zajęcia wyrównawcze z języka niemieckiego. Celem zajęć było rozwijanie czterech podstawowych sprawności językowych- rozumienia ze słuchu, czytania, pisania i mówienia. Uczniowie utrwalili nazwy kolorów, przyborów szkolnych, części ciała oraz opisywali czynności domowe i szkolne.

Galina Stankevych prowadzi zajęcia z języka angielskiego dla uczniów klas 4-6. Poszerzali swoją wiedzę językową, zasób słownictwa. Zwracano szczególną uwagę na a aspekt krajoznawczy, zarówno krajów anglojęzycznych jak również lokalny. Uczono się pisania listów na przykładzie listu do św. Mikołaja, przygotowano się do Jasełek w języku angielskim.

Magdalena Kleinert prowadziła zajęcia z języka angielskiego dla klas 1-3. Realizowano tematy dotyczące nazywania kolorów, nazw członków rodziny, przyborów szkolnych, dzikich zwierząt żyjących w Afryce, czytano bajki na głos, uczono się nowych piosenek oraz wierszyków.

Katarzyna Soróbka prowadziła zajęcia kółka przyrodniczego. Tematyka zajęć dotyczyła zagadnień ekologicznych.

Barbara Wieczorek prowadziła zajęcia wyrównawcze z matematyki w klasie 1. Utrwalono stosunki przestrzenne, umiejętność porównywania liczb, rozwiązywania zadań z treścią, rozpoznawania i kreślenia figur geometrycznych oraz dodawanie i odejmowanie liczb w zakresie 10. Nauczyciel wykorzystał liczb w kolorach, pusy, liczydła, monety oraz liczmany.

Ewa Gorek prowadziła zajęcia wyrównawcze z matematyki w klasach 5a, 6a i 6b oraz kółko matematyczne. Zajęcia wyrównawcze dotyczyły działań na ułamkach zwykłych i dziesiętnych, liczbach całkowitych, wyrażeń algebraicznych oraz równań. Zajęcia z kółka dotyczyły podobnej tematyki ale zadania były o znacznie podwyższonym stopniu trudności oraz obejmowały zadania problemowe, rozwijające u uczniów umiejętność logicznego myślenia.

Dorota Kłeczek prowadziła zajęcia wyrównawcze z matematyki w klasie 3.

Jadwiga Józefów prowadziła zajęcia wyrównawcze z matematyki w klasie 2, znaczna ilość zadań miała na celu rozwijanie umiejętności praktycznych, rozwijanie i świadome używanie pojęć matematycznych oraz doskonalenie techniki rachunkowej.

Mariola Jendrusch prowadziła zajęcia wyrównawcze z matematyki w klasie 2a wykorzystując wiele środków dydaktycznych jak: kolorowe liczby, liczydła, plansze, oś liczbowa, drzewka, grafy, cennik, zestaw banknotów i monet, karta pracy z zadaniami.

Anna Rosenberger prowadziła zajęcia wyrównawcze z matematyki w klasie 3b. Uczniowie doskonalili operacje pamięciowe na podstawowych działaniach, odczytywali i zaznaczali godziny i minuty na zegarze, wyodrębniali setki, dziesiątki i jedności, ćwiczyli obliczenia arytmetyczne, zadania tekstowe.

Joachim Stiebler prowadził kółko informatyczne w grupach dla klas 1-3 i 4-6. Grupa młodsza poznała jak pracuje komputer w sieci lokalnej, uczyli się prawidłowego logowania w sieci, poznali obsługę kalkulatora, jak obsługiwać pocztę w sieci lokalnej. Starsza grupa poznała rozszerzone narzędzia programu PowerPoint 2007 oraz podstawy tworzenia strony internetowej, uczniowie robili prezentacje multimedialne.

Galeria- zdjęcie

Do góry

„Piękne, dzikie, niezwykle”

W ramach realizacji projektu z kółka przyrodniczego na zajęcia zaproszony został zaprzyjaźniony ze szkolą ornitolog „ hobbysta” , który przybliżył uczniom w atrakcyjny

sposób wiedzę dotyczącą tajemniczych , nocnych stworzeń jakimi są sowy.

Od pradawnych czasów ptaki te łączono z magią ,demonami i silami zła.

 

Ich odmienny i skryty tryb życia oraz wygląd , wydawane glosy budziły wśród ludzi lęk.

Na szczęście dla tych ptaków coraz większa wiedza o nich pozwala dostrzec przede wszystkim niezwykle piękno natury.

W tych zajęciach uczestnicy mieli okazje poznaćżne gatunki sów ( których w Polsce jest 13) takich jak: puchacza, włochatkę, sóweczkę, płomykówkę, sowę uszatą, puszczyka, sowę błotną.

Oglądając rozliczne zdjęcia i slajdy pochodzące z materiałów projektu jak i zbiorów prelegenta mieli możliwość dostrzec zarówno podobieństwa jak i różnice, które pozwalają na ich rozpoznanie. Ponadto usłyszeli też nagrane na płytę ich niezwykle glosy., z próbą ich naśladowania. Zobaczyli istotną różnicę w budowie piór, które pozwalają na bezszelestne loty. Poznali także różne dla różnych gatunków miejsca gniazdowania i zagrożenia wpływające negatywnie na liczebność sów.

 

Zajęcia zakończone były grami dydaktycznymi w postaci krzyżówek, puzzli i rebusów mających na celu nie tylko uatrakcyjnienie zajęć , ale i utrwalenie zdobytej na tych zajęciach wiedzy.

O żywym zainteresowaniu tematem świadczy fakt, że uczniowie postanowili samodzielnie prowadzić wieczorami obserwacje poznanych nocnych drapieżników.

opracowała nauczyciel przyrody mgr Wiesława Świerad

Do góry

WALENTYNKOWE NIESPODZIANKI

Dwa tygodnie przed „Walentynkami” uczniowie, którzy przygotowali serduszka dla swoich koleżanek i kolegów mogli wrzucać je do szkolnej skrzynki walentynkowej.

W dniu 14 lutego starsze dziewczynki roznosiły do każdej klasy miłe niespodzianki. Niektórzy uczniowie dostali ich po kilka. Było dużo radości, a wszystkim,

którzy otrzymali serduszka w dowód wdzięczności za koleżeńską postawę i przyjaźń – gratulujemy.

 

KLASOWE OSTATKI

W tłusty czwartek pierwszoklasiści bawili się przy pączkach, które ofiarowali państwo Zimmermann.

Dzieci integrowały się wymyślając zagadki, pantomimy i opowiadały żarciki. Wszyscy najedli się do syta, bo pączków było pod dostatkiem.

Galeria- zdjęcie

 

 

 

Do góry

CZYTAMY DZIECIOM

Kontynuując akcję „Cała Polska czyta dzieciom” zaprosiliśmy do pierwszej klasy panią z księgarni „Alina” w Gogolinie, która odwiedziła naszą szkołę w celu zainteresowania uczniów czytaniem. Książka „Zabawki w przedszkolu”, której losy bohaterów dzieci słuchały z zainteresowaniem została ofiarowana do szkolnej biblioteki. Co tydzień uczniowie poznają nowe przygody zabawek. Książka będzie służyła celom naszej akcji propagującej potrzebę kontaktu pierwszoklasistów z literaturą również w kolejnych latach. Uczniowie otrzymali w prezencie z naszej księgarni słowniczki polsko-niemieckie, które są bardzo pomocne w pracy z podręcznikiem na lekcjach.

 

 

 

DZIEŃ KOBIET

 

W Dniu Kobiet zajęcia w klasie pierwszej wyglądały inaczej niż zazwyczaj. Chłopcy przygotowali koleżankom laurki, które wręczyli wraz z życzeniami. Były ulubione zabawy ruchowe na korytarzu, piosenki i wesołe opowiadania. Wszyscy z zainteresowanie słuchali kolejnych przygód bohaterów książki „Zabawki w przedszkolu”, a następnie wykonali ciekawe prace plastyczne do wybranej historyjki. Dziewczynki ucieszył dowód sympatii i pamięci ze strony kolegów.

 

 

 

do góry

Tworzymy szkolne ogrody

Publiczna Szkoła Podstawowa nr 2 w Gogolinie realizuje edukacyjny projekt proekologiczny kreujący przedsiębiorczość u dzieci szkół podstawowych w perspektywie zrównoważonego rozwoju pt. ,,Tworzymy Firmę: Szkolne Ogrody", dofinansowany przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.

 

 

Organizatorem tego projektu jest ,,Nasze Śląskie", Stowarzyszenie Społeczno-Kulturalne z siedzibą w Katowicach.

Nasza placówka znalazła się wśród 12 szkół podstawowych wybranych z całej Polski i będzie starała się o tytuł ,, Najlepszej Firmy: Szkolne Ogrody" 2009/2010.

W związku z tym, 27.02.2009r. czterech nauczycieli naszej szkoły (pani Mariola Jendrusch, pani Anna Rosenberger, pani Wiesława Świerad i pan Joachim Stiebler) było na jednodniowym szkoleniu wyjazdowym organizowanym przez projektodawcę w Chorzowie.

 

 

Natomiast 02.03.2009r. odbyła się wśród naszych uczniów akcja promocyjna. Przyjechała do nas ze swoimi pomocnikami pani Bogusława Miziołek-Mieczkowska -Prezes Zarządu i Koordynator Projektu. Przekazano szkole pakiety edukacyjne (niezbędnik młodego ogrodnika i przedsiębiorcy), materiały edukacyjno-promocyjne (plakaty, zakładki, naklejki, ulotki, piłki-symbole Ziemi) i owoce. W czasie wizyty panowała wspaniała atmosfera, a uczniowie byli zadowoleni i bardzo zainteresowani projektem.

 

Mariola Jendrusch

Do góry

 

POKAZ KROSZONKARSKI

 

W środę 25 marca 2009 roku w Świetlicy Szkolnej Patryk Blania, uczeń klasy III A Publicznego Gimnazjum zaprezentował swoje ręcznie wykonane dzieła. Przyniósł własne kroszonki , a także jaja zdobione przez swoją mamę i ciocię.

Zdolny uczeń brał udział w różnych konkursach kroszonkarskich. Swoimi sukcesami i spostrzeżeniami podzielił się z uczniami naszej szkoły. Patryka przyniósł zabarwione jajka i wiele książek, z których uczniowie dowiedzieli się o różnych technikach zdobienia jajek.

Dzieci były pod wrażeniem już wykonanych kroszonek, aby lepiej ukazać temat Patryk pokazał jak precyzyjnie wykonać takie dzieła. Następnie uczniowie mogli sami spróbować swoich sił.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Przygotowała: mgr Koryna Konopka

powrót

 

„Dzień Ziemi” w PSP nr 2 w Gogolinie

Jak co roku już od 39 lat obchodzony jest w Polsce Dzień Ziemi. W naszej szkole również uczciliśmy ten dzień ponad godzinnym apelem, który miał za zadanie propagowanie takich zachowań proekologicznych, które powinny być udziałem nie tylko uczniów , ale nas wszystkich mieszkańców zielonej póki co planety.

Podstawowe kanony ochrony przyrody brzmiały na dziś:

„ Chronisz przyrodę gdy:

- segregujesz śmieci

- oszczędzasz wodę i energię cieplną

- używasz jak najmniej opakowań jednorazowych

- nie marnujesz żywności”

Na program składały się m. innymi:

- hymn ekologów przy akompaniamencie gitarowym siostry Angeli

- inscenizacja pt: „ Jak dzięcioł mamy dla sowy szukał”

- quiz sprawdzający zapamiętane informacje zawarte w inscenizacji

- tematyczne wiersze i piosenki

- nowoczesny taniec , który na koniec „ rozbujał” zgromadzonych uczniów

Inscenizacja wzbogacona była leśną scenografią i głosami różnych gatunków sów pohukujących z plyty CD.

Konkurs wyłonił zwycięzców, którzy wykazali się wiedzą zdobytą także na wcześniejszych spotkaniach w ramach projektu unijnego.

Ponadto na plusy w dzienniku lekcyjnym zasłużyli sobie ci z uczniów, którzy zaakcentowali to święto strojem w kolorze charakterystycznym dla ekologów – oczywiście zielonym.

Myślę ,że taka forma edukacyjna rozbudza dodatkowo zainteresowania uczniów,

zmusza ich do większej aktywności i daje dużo do myślenia.

Nauczyciel przyrody

Wiesława Świerad

Jak co roku, 22 kwietnia, w PSP nr 2 w Gogolinie obchodziliśmy Dzień Ziemi. Z tej okazji w szkole odbył się apel, który przygotowali uczniowie klasy III b wraz z wychowawczynią Anną Rosenberger. Uczniowie recytowali wiersze, śpiewali piosenki, przedstawili inscenizację pt. „Chora Ziemia” oraz scenkę o zanieczyszczeniu środowiska. Uczniowie występowali na tle dekoracji przedstawiającej piękno przyrody oraz na tle prac plastycznych dzieci związanych z projektem „Tworzymy firmę: Szkolne ogrody”. Był to również dobry moment, by rozdać wszystkim uczniom plakietki z logo naszej firmy, która nazywa się „Stokrotka”.

opracowała Anna Rosenberger

powrót

 

Porady dla rodziców dzieci migrujących za granicę

1. Wyjeżdżam za granicę. Gdzie moje dziecko może kontynuować naukę w polskiej szkole?

W większości krajów europejskich funkcjonują przy przedstawicielstwach dyplomatycznych, urzędach konsularnych i przedstawicielstwach wojskowych Rzeczypospolitej Polskiej szkoły i szkolne punkty konsultacyjne oraz ich filie (zwane dalej "szkołami polskimi").

Każda ze szkół polskich realizuje ramowy lub uzupełniający plan nauczania w zakresie szkoły podstawowej, gimnazjum i liceum ogólnokształcącego. Ramowy plan nauczania obejmuje wszystkie przedmioty nauczania obowiązujące w poszczególnych typach szkół polskiego systemu oświaty. Natomiast na uzupełniający plan nauczania składają się następujące przedmioty:

· język polski,

· historia Polski,

· geografia Polski,

· wiedza o społeczeństwie.

Ponadto w wielu szkołach polskich realizujących plan uzupełniający nauczana jest w znacznie ograniczonym zakresie i w formie zajęć dodatkowych - matematyka.

Nauczanie w szkołach polskich odbywa się w systemie dziennym lub w formie kształcenia na odległość (kształcenie korespondencyjne).

Do ww. szkół polskich przyjmowane są dzieci obywateli polskich czasowo przebywających za granicą lub stale zamieszkałych za granicą oraz dzieci osób pochodzenia polskiego lub narodowości polskiej niebędących obywatelami polskimi.

Zadania związane z organizacją kształcenia w szkołach polskich koordynuje Zespół Szkół dla Dzieci Obywateli Polskich Czasowo Przebywających za Granicą, z siedzibą w Warszawie przy ul. Solec 57,

tel. nr 0 22 622 37 92 lub 0 22 622 37 93

Organem prowadzącym ww. szkoły polskie oraz Zespół Szkół w Warszawie jest minister właściwy do spraw oświaty i wychowania.

Szczegółowe informacje o organizacji kształcenia i sieci szkół polskich przy przedstawicielstwach dyplomatycznych, urzędach konsularnych i przedstawicielstwach wojskowych Rzeczypospolitej Polskiej można znaleźć na stronie internetowej: www.spzg.pl

2. Jak mogę zapisać dziecko do szkoły za granicą?

Przyjęcie dziecka do szkoły regulują przepisy wewnętrzne każdego kraju. Dlatego wyjeżdżając za granicę, sugerujemy skontaktowanie się z urzędem konsularnym danego kraju. Adresy i numery telefonów placówek są dostępne na stronie http://www.msz.gov.pl/Placowki,dyplomatyczne,i,urzedy,konsularne,
w,Polsce,1825.html? PHPSESSID=a8994d4f150e4e05ba5650de52d8d69e

3. Jakich formalności szkolnych muszę dokonać w Polsce, wyjeżdżając z dziećmi będącymi w wieku obowiązku szkolnego (od 7 roku życia do ukończenia gimnazjum) lub w wieku obowiązku nauki (od ukończenia gimnazjum do 18 roku życia) za granicę?

1. W przypadku dziecka, które podlega:

a) obowiązkowi szkolnemu - powiadomić dyrektora szkoły podstawowej lub gimnazjum, w obwodzie którego dziecko mieszka, o wyjeździe i przewidywanym czasie pobytu dziecka za granicą.

b) obowiązkowi nauki - powiadomić gminę, na terenie której dziecko mieszka, o wyjeździe i przewidywanym czasie pobytu dziecka za granicą.

2. Zasięgnąć informacji w ambasadzie lub konsulacie kraju, do którego rodzice wraz z dziećmi wyjeżdżają, o dokumentach, które będą niezbędne do przyjęcia dziecka do szkoły w kraju pobytu.

Spełnianie obowiązku szkolnego i obowiązku nauki przez dzieci obywateli polskich czasowo przebywających za granicą może odbywać się przez:

1) uczęszczanie do szkoły polskiej realizującej ramowy plan nauczania;

2) uczestniczenie w kształceniu na odległość (korespondencyjnie), obejmującym realizację ramowego planu nauczania, prowadzonym przez szkołę polską;

3) uczęszczanie do szkoły kraju, w którym przebywają;

4) uczęszczanie do szkoły europejskiej działającej na podstawie Konwencji o  Statucie Szkół Europejskich.

Dzieci spełniające obowiązek szkolny lub obowiązek nauki przez uczęszczanie do szkoły kraju, w którym przebywają, mogą uczęszczać do szkoły polskiej realizującej uzupełniający plan nauczania..

4. Jakie formalności muszę załatwić, gdy wracam z dzieckiem w wieku szkolnym z zagranicy?

Po powrocie z zagranicy należy udać się dyrektora szkoły podstawowej lub gimnazjum, w obwodzie którego dziecko mieszka, lub wybranej szkoły ponadgimnazjalnej i przedstawić dokumenty potwierdzające spełnianie przez dziecko za granicą obowiązku szkolnego lub obowiązku nauki.

Natomiast kwestie uznawania w Polsce uzyskanych za granicą świadectw i dyplomów regulują przepisy zawarte w Rozporządzeniu Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 kwietnia 2006 r. w sprawie nostryfikacji świadectw szkolnych i świadectw maturalnych uzyskanych za granicą, które określa warunki i tryb nostryfikacji świadectw szkolnych i świadectw maturalnych uzyskanych za granicą oraz rodzaje świadectw szkolnych i świadectw maturalnych uzyskanych za granicą, które uznaje się za równorzędne ze świadectwami określonymi w ustawie z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, bez obowiązku przeprowadzania nostryfikacji

Termin „świadectwo uzyskane za granicą” oznacza każdy dokument wydany przez uprawnioną instytucję, potwierdzający ukończenie szkoły lub ukończenie kolejnego etapu edukacji za granicą.

Za równorzędne świadectwu ukończenia polskiej publicznej szkoły podstawowej uznaje się świadectwo uzyskane za granicą, jeżeli przewidziany planem nauczania okres nauki w szkołach za granicą niezbędny do uzyskania tego świadectwa wynosi łącznie co najmniej 6 lat i na pierwszy rok nauki przyjmuje się kandydatów nie wcześniej niż w 6. roku życia.

Za równorzędne świadectwu ukończenia polskiego publicznego gimnazjum uznaje się świadectwo uzyskane za granicą, jeżeli przewidziany planem nauczania okres nauki w szkołach za granicą niezbędny do uzyskania tego świadectwa wynosi łącznie co najmniej 9 lat i na pierwszy rok nauki przyjmuje się kandydatów nie wcześniej niż w 6. roku życia.

Za równorzędne świadectwu ukończenia polskiego publicznego liceum ogólnokształcącego uznaje się świadectwo ukończenia szkoły za granicą, jeżeli:

1) przewidziany planem okres nauki w szkołach za granicą niezbędny do uzyskania tego świadectwa wynosi łącznie co najmniej 11 lat i na pierwszy rok nauki przyjmuje się kandydatów nie wcześniej niż w 6. roku życia oraz

2) zajęcia edukacyjne zrealizowane w szkole za granicą odpowiadają wiodącym zajęciom edukacyjnym kształcenia ogólnego odpowiedniego polskiego publicznego liceum ogólnokształcącego.

Za równorzędne polskiemu świadectwu dojrzałości uznaje się świadectwo ukończenia szkoły lub świadectwo maturalne uzyskane za granicą, jeżeli uprawnia do ubiegania się o przyjęcie na studia wyższe do każdego typu szkół wyższych w państwie, w którego systemie edukacji działa instytucja wydająca świadectwo.

Nostryfikacji świadectw uzyskanych za granicą dokonuje kurator oświaty, właściwy ze względu na miejsce zamieszkania osoby ubiegającej się o nostryfikację.

Osoba ubiegająca się o nostryfikację świadectwa uzyskanego za granicą składa wniosek o przeprowadzenie nostryfikacji wraz z oryginałem świadectwa albo jego duplikatem zalegalizowanym przez konsula Rzeczypospolitej Polskiej urzędującego w państwie, w którym został wydany dokument oraz oświadczeniem, że świadectwo to nie stanowiło dotychczas przedmiotu postępowania nostryfikacyjnego w Polsce. Jeżeli świadectwo uzyskane za granicą zostało wydane przez instytucję działającą w systemie edukacji państwa będącego stroną Konwencji znoszącej wymóg legalizacji zagranicznych dokumentów urzędowych, sporządzonej w Hadze dnia 5 października 1961 r. (Dz. U. z 2005 r. Nr 112, poz. 938 i 939), osoba ubiegająca się o nostryfikację świadectwa uzyskanego za granicą wraz z wnioskiem, składa oryginał świadectwa albo jego duplikat, albo kopię potwierdzoną notarialnie za zgodność z oryginałem z umieszczoną na dokumencie albo dołączoną apostille.

Dokumenty sporządzone w języku obcym, należy złożyć wraz z tłumaczeniem na język polski sporządzonym lub poświadczonym przez:

1) tłumacza przysięgłego wpisanego na listę tłumaczy przysięgłych prowadzoną przez Ministra Sprawiedliwości albo

2) konsula Rzeczypospolitej Polskiej urzędującego w państwie, w którym został wydany dokument.

Po stwierdzeniu spełnienia wszystkich warunków przez osobę ubiegającą się o nostryfikację świadectwa uzyskanego za granicą, organ nostryfikacyjny wydaje zaświadczenie, które jest ważne łącznie z oryginałem świadectwa uzyskanego za granicą albo jego duplikatem.

Pełny tekst Rozporządzeniu Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 kwietnia 2006 r. w sprawie nostryfikacji świadectw szkolnych i świadectw maturalnych uzyskanych za granicą jest dostępny na stronie Ministerstwa Edukacji Narodowej w części: akty prawne.

Świadectwa promocyjne lub inne dokumenty świadczące o promocji dziecka z klasy do klasy nie podlegają nostryfikacji, a o przyjęciu dziecka do określonej klasy decyduje dyrektor szkoły, w którego gestii - w przypadku wątpliwości - leży także sprawdzenie poziomu wiedzy dziecka.

Dzieci, które jednocześnie uczęszczały do szkoły kraju czasowego pobytu i szkoły polskiej realizującej uzupełniający plan nauczania (szkoły polskie przy polskich przedstawicielstwach za granicą), nie będą musiały po powrocie do Polski składać egzaminów klasyfikacyjnych z języka polskiego, historii Polski, geografii Polski i wiedzy o społeczeństwie

5. Gdzie mogę znaleźć informacje o systemie szkolnictwa w krajach Unii Europejskiej?

Informacje w języku polskim są dostępne:

1. Systemy edukacji w Unii Europejskiej
(http://www.socrates.org.pl/socrates2/index1.php?dzial=9&node=9&doc=1000603)

2. Szkolnictwo średnie w Unii Europejskiej: struktury, organizacja i administracja
(http://www.socrates.org.pl/socrates2/attach/eurydice/publikacje/srednie.pdf)

6. Kiedy rozpoczyna się a kiedy kończy się rok szkolny w krajach Unii Europejskiej?

Informacje o organizacji roku szkolnego w krajach Unii Europejskiej można znaleźć na stronie
http://www.eurydice.org/portal/page/portal/Eurydice/
PubContents?pubid=087EN&country=null

7. Jakie są prawa rodziców w szkołach w krajach członkowskich Unii Europejskiej?

Informacje można znaleźć na stronie:
http://www.socrates.org.pl/socrates2/attach/eurydice/publikacje/rolarodz.pdf

8. Jestem nauczycielem. Chciałbym/chciałabym uczyć za granicą.

W chwili obecnej za pośrednictwem Ministerstwa Edukacji Narodowej nauczyciele mogą podejmować pracę za granicą w:

· szkołach polskich przy ambasadach Rzeczypospolitej Polskiej

Bliższe informacje można uzyskać w Zespole Szkół dla Dzieci Obywateli Polskich Czasowo Przebywających za Granicą (http://www.spzg.pl)

· szkołach zagranicznych prowadzących naukę języka polskiego

Ministerstwo Edukacji Narodowej kieruje nauczycieli do pracy w charakterze nauczyciela języka polskiego, nauczania początkowego, historii i geografii w środowiskach Polonii i Polaków zamieszkałych poza granicami Polski, przede wszystkim na Wschodzie. Rekrutację prowadzi Centralny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli (http://www.codn.edu.pl/struktura/zdp/)

· w Szkołach Europejskich w Brukseli i Luksemburgu (dla dzieci pracowników instytucji europejskich)

Nabór odbywa się w drodze konkursu. Informacje o konkursie i wymogach kwalifikacyjnych są dostępne w kuratoriach oświaty oraz zamieszczane w dzienniku „Rzeczpospolita” lub „Gazeta Wyborcza” i na stronie internetowej MEN w dziale - szkoły europejskie.

9. Chciał/a/bym podjąć pracę jako nauczyciel w zagranicznej szkole. Gdzie mogę uzyskać informacje na temat możliwości uznania moich kwalifikacji zawodowych w zagranicznym systemie edukacji?

Unijny system wzajemnego uznawania kwalifikacji zawodowych umożliwia obywatelom Państw Członkowskich UE oraz obywatelom Lichtensteinu, Norwegii i Islandii wykonywanie zawodu w jednym z w/w krajów innym niż to, w którym zdobyli kwalifikacje zawodowe.
Zawód „nauczyciel” w części krajów członkowskich jest zawodem regulowanym, tj. jego wykonywanie jest
uzależnione od spełnienia wymagań kwalifikacyjnych i warunków określonych w tzw. dyrektywach systemu ogólnego. System ten zakłada, że programy kształcenia i szkolenia w różnych państwach członkowskich, które przygotowują do wykonywania danego zawodu regulowanego są w zasadzie równoważne. Po spełnieniu minimalnych warunków, ukończenie jednego z tych programów powinno uprawniać do wykonywania tego samego zawodu regulowanego w dowolnym państwie członkowskim. .

Dyrektywy ustanawiające ogólny system uznawania kwalifikacji:

· Dyrektywa 89/48/EWG w sprawie ogólnego systemu uznawania dyplomów ukończenia studiów wyższych, przyznawanych po ukończeniu kształcenia i szkolenia zawodowego trwających co najmniej trzy lata

· Dyrektywa 92/51/EWG w sprawie drugiego ogólnego systemu uznawania kształcenia i szkolenia zawodowego, uzupełniającą dyrektywę 89/48/EWG.

· Dyrektywa: 99/42/WE

Dyrektywy systemu ogólnego wymagają, aby kwalifikacje uzyskane w innym państwie członkowskim były uznawane, chyba, że zostaną wskazane zasadnicze różnice. W przypadku występowania takich różnic w programie studiów, organ właściwy może wymagać złożenia testu umiejętności lub odbycia stażu adaptacyjnego. W celu uzyskania uznania kwalifikacji w zawodzie regulowanym należy zwrócić się do ośrodka informacji danego państwa członkowskiego.

Wykaz ośrodków informacji jest dostępny pod adresem
http://www.buwiwm.edu.pl/eu/public/eng/prof_en/doc/EU_contactp_gensys.pdf

W ośrodkach tych można uzyskać, m.in., informacje, jakie dokumenty należy złożyć w celu uznania kwalifikacji. W przypadku zawodu „nauczyciel” niektóre kraje członkowskie UE mogą wymagać opinii na temat posiadanych kwalifikacji nauczycielskich w Polsce. W sprawie wydania opinii należy zwracać się do Departamentu Spraw Nauczycielskich MEN.

W Polsce ośrodkiem informacji jest Biuro Uznawalności Wykształcenia i Wymiany Międzynarodowej:
ul. Smolna 13, 00-375 Warszawa
Tel.+48 22 826-74-34
Fax: +48 22 826-28-23
e-mail:
biuro@buwiwm.edu.pl
website: http://www.buwiwm.edu.pl

Ważne: W przypadku zaistnienia sytuacji, że Państwa kwalifikacje zawodowe nie zostaną uznane przez organy administracji publicznej państwa członkowskiego UE w wyniku nieprawidłowego stosowania prawa wspólnotowego, w rozwiązaniu sporu może pomóc Państwu SOLVIT - internetowa sieć nieformalnego rozwiązywania problemów transgranicznych. Centrum SOLVIT Polska znajduje się w Ministerstwie Gospodarki (http://www.solvit.gov.pl/).

10. Jakie prawa przysługują Państwu w Unii Europejskiej?

Informacje na temat praw przysługujących obywatelom i przedsiębiorcom w Unii Europejskiej można znaleźć na stronie:
http://ec.europa.eu/youreurope/index_pl.html

11. Po przystąpieniu Polski do Unii Europejskiej Polacy mają prawo do podejmowania legalnej pracy w innych państwach członkowskich. Gdzie mogę znaleźć informacje?

Informacje są dostępne na stronach Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej
(
http://www.mpips.gov.pl/index.php?gid=32)

powrót

SCENARIUSZ FESTYNU Z KOZIOŁKIEM MATOŁKIEM – 30.05.2009

 

14:00 – rozpoczęcie festynu, przywitanie przez p. Dyrektor zgromadzonych gości.

OTWARCIE STOISK:

KAWIARENKI

GRILLA

BUDKI Z LODAMI I SŁODYCZAMI

KSIĘGARNI Z GOGOLINA

SKLEPU p. Zwiech

SKLEPU p. Bednarek

OGRODNICTWO

STOLIKI DO TENISA STOŁOWEGO

OPRAWA MUZYCZNA – Mateusz Łączka

PROWADZENIE – p. Karina Cebula-Gajowy i p. Bożena Wiesner

PRZEWIDZIANE ATRAKCJE:

MALOWANIE TWARZY – p. Dorota Kłeczek

POLICJA Z GOGOLINA – ZNAKOWANIE ROWERÓW

PANI PIELĘGNIARKA – Renata Dłubak – mierzenie ciśnienia, opieka medyczna

 

SZCZEGÓŁOWY PLAN:

14:30 – konkurencja „znikające krzesła” – siostra Angela i DJ.

15:00 – rozpoczęcie konkursu plastycznego pt. „Mój dom marzeń w XXXI wieku” (opiekun – p. Dorota Kłeczek) + jury – p. Konopka, p. Sadowska-Spranzel

15:15 – pokaz taneczny dziewcząt (opiekun – p. Patrycja Operskalska)

15:30 – mini mecz piłki nożnej OJCOWIE vs. SYNOWIE (p. Jaworek)

16: 00 – rozgrywki w „dwa ognie” MATKI vs. CÓRKI (p. Operskalska)

16:15 – KONCERT ŻYCZEŃ (ulubione piosenki nauczycieli w wykonaniu uczniów) konferansjerzy – Monika Nowotny, Angelika Iwaniuk. Opiekun – p. B. Sieńczak

16:45 – KONKURENCJE slalom z jajkiem (klasy 4-6) i taniec na gazecie (1-3). Opiekunowie – p. Bieńczak, p. Wieczorek.

17:00 – TURNIEJ 1 z 10 (p. Konieczna, p. Hoffman)

17:30 – POKAZ TANECZNY (p. Operskalska)

17:45 – ogłoszenie wyników konkursu plastycznego i na najlepszy strój Koziołka Matołka.

EWENTUALNIE – pokaz karate.

Powrót

PIKNIK EUROPEJSKI

 

DNIA 8.05.2009 PIĄTKA UCZNIÓW Z NASZEJ SZKOŁY: DOMINIK PRZYBYŁA, PATRYK KOZDRAŚ, MONIKA NOWOTNY, OLIWIA BEDNARCZUK I WOJTEK LEDWIG WZIĘŁA UDZIAŁ W COROCZNYM PIKNIKU EUROPEJSKIM ORGANIZOWANYM PRZEZ DOM EUROPEJSKI W OPOLU.

Impreza odbyła się w ogródku Młodzieżowego Domu Kultury w Opolu. Nasi uczniowie reprezentowali szkołę w konkursie plastycznym pt.: „Waluta Euro w Polsce” oraz w quizie o Unii Europejskiej.

Ponadto mieliśmy przyjemność obejrzenia występów artystycznych naszych kolegów i koleżanek z innych szkół. Czekały na nas także liczne upominki związane z Unia Europejską oraz słodki poczęstunek przygotowany przez organizatorów.

 

Szóstoklasiści jako przedstawiciele Hiszpanii na pikniku europejskim.

Dziewczyny reprezentowały nas w konkursie plastycznym…

Chłopcy w tym czasie się relaksowali…

Dołączyli się do wspólnego projektu…

Gdyż walczyli o honor szkoły w quizie z wiedzy o Unii Europejskiej…

Opiekun SU - M. Kleinert

powrót

 

PODZIEL SIĘ UŚMIECHEM

 

W dniu 19 kwietnia odbyła się w naszej szkole niezwykła uroczystość. Nauczyciele wraz z uczniami przygotowali spotkanie integracyjne pod hasłem „Podziel się uśmiechem”. Gościliśmy podopiecznych Warsztatów Terapii Zajęciowej w Krapkowicach, którzy licznym udziałem odpowiedzieli na nasze zaproszenie. Celem spotkania było kształtowanie wśród społeczności szkolnej wrażliwości na potrzeby drugiego człowieka, budowanie właściwych postaw wobec osób ze specyficznymi problemami związanymi z niepełnosprawnością oraz zabawowa forma integracji uczniów z podopiecznymi Warsztatów Terapii Zajęciowej.

Przed rozpoczęciem imprezy każdy otrzymał czerwone serduszko z gipsu będące symbolem przyjaźni i integracji. Można też było sprawdzić swoje zdolności manualne w kąciku plastycznym i wykonać ilustracje na dowolny temat.

Pani dyrektor Renata Kochanowska powitała przybyłych gości, na których czekał poczęstunek i wiele atrakcji. Nad całością czuwał „dobry duch” Pani Izabeli Bieńczak, a konferansjerkę prowadziła Pani Karina Cebula-Gajowy. Wszyscy uczestnicy spotkania z ochotą brali udział w licznych rozgrywkach i zawodach sportowych, które przygotował i prowadził Pan Piotr Jaworek. Pary, które składały się z uczniów naszej szkoły oraz gości, rywalizowały m.in. w rzucie woreczkami do kosza, czy prowadzeniu krążka kijem hokejowym. Każdy uczestnik otrzymywał nagrodę. W trakcie imprezy Pani Beata Zimmermann oraz Pani Dorota Kłeczek niemal bez przerwy niestrudzenie wyczarowywały na twarzach barwne kwiaty, niezwykłe motyle i inne fantazyjne wzory, a uczniowie klasy czwartej przygotowali ciekawą inscenizację. Uczennice z kółka tanecznego zaprezentowały kilka układów ze swojego repertuaru i zostały nagrodzone wielkimi brawami.

Po wielu emocjach sportowych i zaciętej rywalizacji nastąpił moment rozpoczęcia zabawy tanecznej, w której uczestnicy spotkania chętnie wzięli udział.

Dzięki wielu sponsorom mogliśmy poczęstować naszych gości kawą, kanapkami i innymi smakołykami, a rodzice podopiecznych WTZ upiekli i przywieźli ze sobą smaczne ciasta. Na zakończenie spotkania każdy uczestnik otrzymał pamiątkowy dyplom. Było to już kolejne spotkanie integracyjne, które w przyszłości będziemy kontynuować. Trudy wszelkich przygotowań wynagrodziła nam radość i promienne uśmiechy na twarzach przybyłych oraz świadomość, że hasło spotkania „Podziel się uśmiechem” zostało zrealizowane.

Pragniemy dodać, że w zorganizowaniu tej imprezy wsparli nas swoim zaangażowaniem i pomocą dyrektor WTZ – Pani Mirosława Haraf oraz inni pracownicy tej placówki, za co jesteśmy im niezmiernie wdzięczni.

oprac. Barbara Wieczorek

powrót

Gratulacje

Uczniom klas szóstych:

1. KAROLINIE GABOR

2. DAWIDOWI HARMANSIE

3. WOJCIECHOWI WÓJCIKOWI

4. KAROLINIE KONIECZKO

5. MONICE NOWOTNY

6. WOJCIECHOWI LEDWIGOWI

7. KATARZYNIE FAJLERT

8. DOMINIKOWI PRZYBYLE

9. PATRYKOWI KOZDRASIOWI

Dyrekcja i Rada Pedagogiczna serdecznie gratulują najwyższych wyników ze sprawdzianu kompetencji po klasie szóstej w roku szkolnym 2008/2009

powrót

WYKAZ PODRĘCZNIKÓW DLA KLAS IV-VI W ROKU SZKOLNYM 2009/2010

 

KLASA IV

l.p.

PRZEDMIOT

AUTOR

TYTUŁ

WYDAWNICTWO

1.

J. polski E. Klawe, H. Marszałek, A. Ciesielska Daję słowo – podręcznik + ćwiczenia Nowa Era

2.

J. niemiecki / IVa S. Bittner, G. Kopp, J. Alberti Tamburin 3

podręcznik + ćwiczenia

Max Hueber Verlag
  J. niemiecki / IVb S. Bittner, G. Kopp, J. Alberti Tamburin 3

podręcznik + ćwiczenia

Max Hueber Verlag

3.

J. angielski Virginia Evans, Jenny Dooley Fairyland 4 podręcznik + ćwiczenia Wydawnictwo EGIS Sp. z o.o.

4.

Matematyka H. Lewicka, E. Rostoń Matematyka wokół nas – podr. + ćwiczenia część 1 i 2 WSiP

5.

Przyroda Janina Ślósarczyk, Ryszard Kozik Tajemnice Przyrody

podręcznik + ćwiczenia

Nowa Era

6.

Historia B. Szeweluk – Wyrwa, W. Surdyk Historia i społeczeństwo – podr.

Historia - ćwiczenia

Arka

7.

Technika B. Stanecka, Cz. Stanecki Karta rowerowa STAN-POL

8.

Muzyka E. Wachowiak Słuchanie muzyki – zeszyt muzyczny kl. IV GAWA

9.

Religia J.Szpet, W. Jackowiak „Powołani przez Boga Ojca”- podręcznik + zeszyt ćwiczeń Święty Wojciech

KLASA V

l.p.

PRZEDMIOT

AUTOR

TYTUŁ

WYDAWNICTWO

1.

J. polski A. Łuczak, A. Murdzek, Daję słowo – podręcznik + ćwiczenia GWO

2.

J. niemiecki / Va S. Bittner, G. Kopp, J. Alberti

H. Stasiak, M. Błaszkowska

kontynuacja podręcznika

Abenteuer Deutsch 1

Max Hueber Verlag

REA

  J. niemiecki / Vb E. Książek-Kempa,

E. Wieszczeczyńska

„Wir”

podręcznik + ćwiczenia do kl. V

LektorKlett

3.

J. angielski R. Nolasco New English Zone 2

podręcznik + ćwiczenia

OUP

4.

Matematyka H. Lewicka, E. Rostoń Matematyka wokół nas – podr. + ćwiczenia część 1 i 2 WSiP

5.

Przyroda J. Ślósarczyk, R. Kozik Przyroda podr + ćw. część 1 i 2 Nowa Era

6.

Historia G. Wojciechowski Historia i społeczeństwo – podr.

Historia - ćwiczenia

Arka

7.

Technika W. Czyżewski Technika kl. IV-VI

część I i II - kontynuacja

Nowa Era

8.

Muzyka E. Wachowiak Słuchanie muzyki – zeszyt muzyczny kl. V GAWA

9.

Plastyka S. Stopczyk, B Neubart, B. Kordan Plastyka kl. V WSiP

10.

Informatyka Grażyna Koba Informatyka dla klas IV-VI MIGRA

11.

Religia J.Szpet, W. Jackowiak Umiłowanie w Jezusie Chrystusie

podręcznik + ćwiczenia

Święty Wojciech

 

KLASA VI

l.p.

PRZEDMIOT

AUTOR

TYTUŁ

WYDAWNICTWO

1.

J. polski A. Łuczak, A. Murdzek, Między nami – podręcznik GWO

2.

J. niemiecki / Via H. Stasiak, M. Błaszkowska Abenteuer Deutsch 2 - podr. + ćw. Max Hueber Verlag
  J. niemiecki / VIb E. Książek-Kempa,

E. Wieszczeczyńska

„Wir”

podręcznik + ćwiczenia do kl. VI

LektorKlett

3.

J. angielski R. Nolasco New English Zone 3

podręcznik + ćwiczenia

OUP

4.

Matematyka H. Lewicka, E. Rostoń Matematyka wokół nas – podr. + ćwiczenia WSiP

5.

Przyroda A. Czerny, K. Mnich Przyroda podręcznik

Przyroda ćwiczenia część 1 i 2

Nowa Era

6.

Historia G. Wojciechowski Historia i społeczeństwo – podr.

Historia - ćwiczenia

Arka
         

7.

Plastyka S. Stopczyk, B Neubart, Plastyka kl. VI WSiP

8.

Informatyka Grażyna Koba Informatyka dla klas IV-VI MIGRA

9.

Religia J.Szpet, W. Jackowiak Uświęceni w Duchu Świętym – podręcznik + ćwiczenia Święty Wojciech

Powrót

WYKAZ PODRĘCZNIKÓW DLA KLAS I-III W ROKU SZKOLNYM 2009/2010

 

Zestaw podręczników do klasy I

l.p.

PRZEDMIOT

AUTOR

TYTUŁ

WYDAWNICTWO

1.

Edukacja wczesnoszkolna Krystyna Bielenica, Maria Bura, Magdalena Jasny, Małgorzata Kwil, Bogusława Lankiewicz, Małgorzata Piotrowska, Maria Alicja Szymańska, Maria Szreder Nowe Już w szkole 1. Szkoła na miarę.

Podręcznik cz.1, 2

Ćwiczenia cz.1, 2, 3, 4

Matematyka cz.1, 2

Wycinanka cz.1, 2

"Nowa Era"

Spółka z o.o.

2.

Ia i Ib

Język niemiecki

Halina Stasiak, Ewa Andrzejewska, Angelika Fuks

 

Kangookangoo Deutsch. Podręcznik 1

Ćwiczenia 1

Wydawnictwo REA

3.

Ia i Ib

Język angielski

Carol Read, Ana Soberón

 

Bugs World 1. - Podręcznik dla szkoły podstawowej

Bugs World 1 A - ćwiczenia

Macmillan Polska

Sp. z o.o.

4.

Religia K. Matysek, W. Mazur Odkrywamy Ślady Boga w świecie – podręcznik + ćwiczenia Wydawnictwo Świętego Krzyża

5

Informatyka Danuta Kiałka, Katarzyna Kiałka, Iwona Boratyńska Informatyka Europejczyka. Nauka i zabawa z komputerem w kształceniu zintegrowanym. Część 1 Grupa Wydawnicza "Helion" S.A.

 

Zestaw podręczników do klasy II

l.p.

PRZEDMIOT

AUTOR

TYTUŁ

WYDAWNICTWO

1.

Nauczanie zintegrowane M. Piotrowska, M. Szymańska

M. Piotrowska, M. Szymańska

K. Bielnica,M. Bura, M. Kwil

Już w szkole – podr. (I i II semestr)

Już w szkole – ćw. (część 1,2,3,4)

Już w szkole – matematyka (cz. 1,2,3,4)

Nowa Era

2.

IIa

Język niemiecki

S. Bittner, G. Kopp, J. Alberti Tamburin 2 Deutsch fur Kinder Max Hueber Verlag
  IIb

Język niemiecki

S. Bittner, G. Kopp, J. Alberti Tamburin 2 Deutsch fur Kinder Max Hueber Verlag

3.

IIa i IIb

Język angielski

Carol Read, Ana Soberon „Bugs 2” podręcznik + ćwiczenia Macmillan

4.

Religia K. Matysek, W. Mazur Poznajemy miłość Boga – podręcznik + ćwiczenia Wydawnictwo Świętego Krzyża

Zestaw podręczników dla klasy III

l.p.

PRZEDMIOT

AUTOR

TYTUŁ

WYDAWNICTWO

1.

Nauczanie zintegrowane M. Piotrowska, M. Szymańska

M. Piotrowska, M. Szymańska

K. Bielnica,M. Bura, M. Kwil

Już w szkole – podr. (I i II semestr)

Już w szkole – ćw. (część 1,2,3,4)

Już w szkole – matematyka (cz. 1,2,3,4)

Nowa Era

2.

IIIa

Język niemiecki

S. Bittner, G. Kopp, J. Alberti Tamburin 2 Deutsch fur Kinder Max Hueber Verlag
  IIIb

Język niemiecki

S. Bittner, G. Kopp, J. Alberti Tamburin 2 Deutsch fur Kinder Max Hueber Verlag

3.

IIIa i IIIb

Język angielski

Stella Maidment, Lorena Roberts Happy Street 2 podręcznik + ćwiczenia Oxford

4.

Religia K. Matysek, W. Mazur Spotykamy Jezusa w Eucharystii – podręcznik + ćwiczenia Wydawnictwo Świętego Krzyża

powrót